Provizoratele reprezintă o boală la nivelul companiilor de stat

Principala noastră provocare o reprezintă provizoratele. Din punctul meu de vedere, ele reprezintă o boală la nivelul companiilor, pentru că, având provizorate, practic, membrilor în consiliile de administrație care se rotesc 5 luni cu 2 luni, nu ai cum să le pui indicatori-cheie de performanță. Și, dacă nu ai indicatori cheie de performanță în mandat, e foarte greu să-i tragi la răspundere.

Când ai un consiliu de administrație, unde mandatele expiră la momente diferite, deci ajung la termen succesiv, iar asta înseamnă că nu există solidaritate între membrii consiliului, ceea ce aduce atingere principiului în sine de mandat care presupune solidaritate în răspunderea membrilor consiliului față de gestiunea acelei companii.

Legea spune foarte clar: cel puțin jumătate din membrii trebuie să fie independenți față de sectorul public, în general. Trebuie ca toate consiliile de administrație în acest moment să fie în această situație. Tot ce trece prin mâna AMEPIP este foarte clar evaluat, astfel încât să reflecte ceea ce s-a publicat în lege anul trecut. Angajamentul Guvernului este ferm în a aduce experți independenți în consiliile de administrație.

Am înființat corpul administratorilor publici, tocmai pentru a crea o bază de experți din care ministerele să poată să aleagă, astfel încât să-și completeze schema în cadrul consiliilor. În felul ăsta, ne creăm competență internă de oameni profesioniști.

Mai mult decât atât, am creat un fel de eJobs pe partea de poziții în consiliile de administrație. Ne dorim să creștem și încrederea în procesul de selecție pentru consiliile de administrație și ne dorim să avem un proces riguros. Ne-am dat seama că dacă avem profesioniști și companii mai transparente, vom avea o pondere mai mare la PIB și vom atrage investiții și locuri de muncă mai bine plătite.

https://youtu.be/hrwweflLS5Y?si=QbvsVQ0m7Z8OXns1